انواع روکش خودرو

انواع روکش خودرو و کاربرد آن ها

پارچه یا چرم روی صندلی ماشین فقط یک پوسته است که زیر آن سازه های فلزی قرار دارد. برای این که راننده و سرنشینان به راحتی بر روی صندلی بنشینند. روکش خودرو توسط مالک خودرو انتخاب می شود. این که کدام روکش صندلی اصفهان بهتر است به نوع صندلی بستگی دارد.

انواع صندلی خودرو

صندلی های استاندارد برای ساخت و ارتفاع متوسط ​​طراحی شده اند. اگر وزن بالاتر از حد معمول باشد، پیدا کردن یک موقعیت راحت در هر خودرو دشوار خواهد بود و  ارگونومی شکل صندلی ایده آل نیست و راننده خسته می شود.

انواع صندلی خودرو کاربرد های مختلفی دارد به طور مثال صندلی های مسابقه برای پیست های مسابقه طراحی شده اند. خود صندلی سخت است و به عقب کج شده است و خروج سریع از آن دشوار است. صندلی مسابقه را می توان سفارش داد، اما هزینه آن گزاف است.

برای شرایط رانندگی در شهر، نصب صندلی فوق العاده راحت مفیدتر است. زیرا دارای پشتیبان است، بدنه به راحتی ثابت می شود و فاصله تا فرمان قابل تنظیم است اما روکش یک صندلی فردی ارزان نیست زیرا درد کمر و گردن را تسکین خواهد داد و سلامت راننده مهم تر است. صاحبان خودرو صندلی راننده را در نسخه استاندارد کارخانه تولید می کنند.

لوازم قابل استفاده بر روی روکش خودرو

بالش های کمر 

اول از همه، یک بالش یا پد مخصوص بر روی روکش خودرو قرار می دهند که برای ستون فقرات مناسب است و می توان آن را در نمایندگی خودرو خریداری کرد یا همراه با روکش های ساخته شده از همان مواد سفارش داد. بالش های کمر در طرح های متنوعی عرضه می شوند و انتخاب آن بسته به شکل پشت و وزن فردی است. هم چنین هنگام انتخاب روکش خودرو پس از چندین فصل کارکرد خودرو، باید به نکات کوچک توجه کنید و وضعیت بالش را بررسی کنید.

بالش های گردن

بالش‌هایی برای ساپورت گردن تکمیل کننده روکش صندلی‌های ماشین هستند. یک محصول کوچک به شکل c مهره های گردنی را حفظ می کند و تنش را از قسمت شانه کاهش می دهد. آن ها به پایه های پشتی سر یا روکش ها متصل می شوند و به راحتی می توانند آن ها را از صندلی جدا کرد اما در اثر تعریق و تماس با مو سریع تر کثیف می شوند و باید به طور مرتب شسته یا تمیز شوند.

انواع روکش خودرو

روکش های صندلی عقب باید بیش تر تعویض شوند و لازم نیست از همان مواد روی صندلی ها دوخته شوند. نکته ای که وجود دارد این است که رعایت بهداشت مهم تر از طراحی است. دیدن روکش صندلی  سفید و تمیز برای مسافر خوشایندتر است. برای انتخاب بهترین روکش صندلی عقب ساده ترین راه این است که چندین طرح پارچه سبک را به طور همزمان سفارش دهید تا با رنگ داخلی مطابقت داشته باشد. وقتی کثیف هستند آن ها را عوض کنید.

روکش خودرو و امنیت

صاحبان خودرو نگران هستند که کدام روکش صندلی خودرو را انتخاب کنند تا کیسه هوا باز شود. سازندگان صندلی خودرو نیز در حال کار بر روی این مشکل هستند. در سمت باز شدن کیسه هوا باید یک درز شل وجود داشته باشد. هنگام باز کردن ر وکش، درز از هم جدا می شود. سازندگان روکش های مارک دار خودرو، آزمایش های خاصی را برای تعیین نیروی سفت کننده مورد نیاز انجام می دهند پس باید گفت که بهترین روکش خودرو باید الزامات ایمنی را داشته باشد. روکش‌ های با کیفیت به خوبی از صندلی در برابر ضربه و کثیفی محافظت می‌کنند.

روکش خودرو و فصول سال

روکش های خودرویی که در فصل تابستان استفاده می شوند،  از پنبه و کتان دوخته می شوند. آن ها از تماس با مواد مصنوعی جلوگیری می کنند، عرق را جذب می کنند و نور درخشان خورشید را منعکس می کنند.  و روکش های خودروییکه در فصل زمستان استفاده می شوند. برای گرما و راحتی مورد نیاز است و در برابر سایش مقاوم است و در هنگام شستن خراب نمی شود.  برای روکش های خودرو زمستانی می توانید از پارچه های ترکیبی با الیاف پشم طبیعی استفاده کنید زیرا آن ها گرم تر هستند. نکته ای که وجود دارد این است که هرچه روکش ها را روی صندلی‌ها محکم‌تر قرار دهید، ماندگاری بیش تری خواهند داشت و در هنگام خرید باید به کیفیت و دوام لوازم جانبی آن توجه کرد.

روکش خودرو را سفارش دهیم با آماده بخریم؟

بهتر است روکش هایی بخرید یا سفارش دهید که صندلی ماشین را کاملا بپوشاند. آن ها نیاز به برش با کیفیت دارند. برخی از اصطلاحاتی که توسط شرکت های تولیدی روکش صندلی اصفهان به نمایش گذاشته می شود، یک مشتری بی تجربه را گیج می کند.  آن ها به طور ویژه توسط فناوران برای هر مارک و مدل توسعه یافته اند و  معمولا دارای استاندارد هستند.  مدل های مختلف روکش خودرو به طور مداوم در حال تغییر است و همیشه اقلام جدیدی در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که می توانید بدون صرف هزینه زیاد آن ها را خریداری کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *