نکات مهم قبل از دودی کردن شیشه‌ خودرو

نکات مهم قبل از دودی کردن شیشه‌ خودرو

نکات مهم قبل از دودی کردن شیشه‌ خودرو

دودی کردن شیشه‌ های خودرو در میان جوانان بسیار رایج شده است و همین امر موجب شده که شیشه دودی ماشین در اصفهان بیشتر از دیگر شهرها به چشم بخورد. زیرا در اصفهان جوانان تمایل بسیاری به دودی کردن شیشه ماشین هایشان دارند. البته این امر تنها مختص به جوانان نیست، بلکه بسیاری از رانندگان که اهل سفر در جاده‌ های پر پیچ و خم هستند، علاقه خاصی را به دودی کردن نشان می‌دهند. زیرا تحمل آفتاب و نور آن برای بسیاری از راننده‌ها قابل تحمل نبوده با دودی کردن شیشه‌ها این مشکل تا حدی برطرف خواهد شد. اما قبل از دودی کردن بهتر است یک سری نکات را مد نظر خود قرار دهید. در این نوشته تلاش کردیم تا این نکات مهم را به شما ارائه دهیم.

علل دودی کردن شیشه‌های اتومبیل

 ممکن است دودی کردن شیشه‌ها بنا به دلایل گوناگونی انجام گردد، اما بنا به گفتگو هایی که با رانندگان شیشه دودی خودرو در اصفهان انجام گردید، دلایلی را عنوان نمودند که هرکدام منحصر به خودشان بود. بعضی از آنها از شیشه‌های اتومبیلشان خوششان نمی‌آید و دوست دارند که آن را به نحوی کاور کرده یا بپوشانند و بعضی از آنها هم بر این عقیده‌اند که تابش مستقیم نور خورشید به درون ماشین آزاردهنده است و بهتر است که به سراغ شیشه‌ های دودی بروند. به عنوان نمونه در بسیاری از شهر های جنوب کشور به دلیل گرمای شدید هوا استفاده از شیشه دودی بیش از دیگر مناطق رواج دارد. پس به جز این موارد خنک نگه داشتن خودرو و سلیقه شخصی راننده را هم می‌توان به آن افزود.

قبل از دودی کردن شیشه خودرو، این نکات را مد نظر قرار دهید

قبل از اینکه اقدام به شیشه دودی کردن ماشین نمایید، بهتر است یک سری نکات را مد نظر داشته باشید. در ادامه مطلب به این نکات به صورت خلاصه اشاره می‌کنیم.

توجه به نوع شیشه دودی

قبل از دودی کردن شیشه‌ها بهتر است حتماً نوع دودی‌ها را بدانید و مزیت و معایب هر کدام را بسنجید. شیشه دودی‌ های خودرو در انواع متفاوتی هستند. این اموال شامل 5 درصد، 18 درصد، 20 درصد، 35 و 70 درصد است. شیشه‌ های دودی که جدید هستند از نوع رفلکس می‌باشند که از ورود نور به داخل جلوگیری به عمل می‌آورند اما باز هم مطابق با نظر و سلیقه مالک خودرو شیشه دودی مناسب انتخاب می‌گردد.

نکات مهم قبل از دودی کردن شیشه‌ خودرو

توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی

یکی دیگر از نکات مهم قبل از دودی کردن شیشه‌ خودرو، توجه به قانون راهنمایی و رانندگی است. یعنی باید مطلع بود که آیا این نوع شیشه دودی مطابق با این قانون است. از نظر راهنمایی و رانندگی شیشه خودرو باید به نحوی دودی شود که سرنشینان داخل ماشین به راحتی قابل دیدن باشد و درصد مجاز دودی 35 تا 40 درصد است. منظور از درصد شیشه دودی‌ها در واقع میزان نوری است که از شیشه‌ها عبور می‌کند. به عنوان نمونه شیشه‌های دودی که 40 درصد هستند فقط 40 درصد از نور را از خود عبور می‌دهند.

مد نظر قرار دادن قانون معاینه فنی برای دودی کردن

بعد از اینکه به قانون راهنمایی و رانندگی توجه گردید، حال وقت آن است که قانون معاینه فنی را هم مدنظر قرار دهید. در این حال باید بدانید از نظر قانون معاینه فنی شیشه دودی عقب ماشین‌ ها غیر مجاز است. علت اصلی منع قانونگذار در این مورد دید راننده می‌باشد، زیرا در شب دید راننده دچار اختلال شده و منجر به تصادف خواهد شد.

هزینه دودی کردن خودرو

افراد هنگامی که می‌خواهند اقدام به دودی کردن شیشه خودرو هایشان کنند، با قیمت‌ های متفاوتی مواجه خواهند شد. علت این متفاوت بودن قیمت‌ها جنس و برند های آن می‌باشد. رانندگان هم متناسب با بودجه شخصی خود می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

انتخاب جنس مورد نظر

در فروشگاه شیشه دودی خودرو اصفهان از برچسب‌ های دودی با جنس‌ های متعددی استفاده می‌گردد که قیمت هر کدام از آنها هم متغیر خواهد بود. به عنوان نمونه برچسب‌ هایی که دارای ویژگی های آنتی uv هستند، باید هزینه خیلی بیشتری را پرداخت نمایند. در صورتی که برچسب‌ های بی کیفیت و نامرغوبی را انتخاب نمایید، به ناچار باید مجدد آنها را تعویض کرده و هزینه گزافی را پرداخت کنید.

توجه به نوع خودرو

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید قبل از دودی کردن شیشه‌ها مد نظر قرار دهید، نوع ماشین شما است. زیرا نوع ماشین در تعداد برچسب‌ های به کار رفته و قیمت آن تاثیر مستقیم خواهد . به عنوان نمونه شیشه دودی ماشین 206 هزینه خیلی بیشتری را نسبت به دیگر خودروها دارد.

نکات مهم قبل از دودی کردن شیشه‌ خودرو

مزیت‎ های شیشه دودی خودرو

شاید از نظر بسیاری از افراد دودی کردن شیشه‌های خودرو فقط برای زیبایی است، در حالی که چنین نیست. این امر مزیت‌ های فراوانی دارد که در ادامه به صورت مختصر به آنها اشاره می‌کنیم. این برچسب‌ها از ماشین و سرنشینان در برابر اشعه uv به شدت محافظت می‌کنند. همچنین دودی‌ های ماشین موجب می گردد که در فصل تابستان گرما در ماشین نمانده و همچنین فصل زمستان فضای داخل گرم باقی بماند. از دیگر مزیت‌ های آن محکم بودن برچسب‌ها هستند که در صورت تصادف اجازه خورد شدن شیشه‌ها را نخواهد داد. همین هم راحتی از خورد شدن شیشه توسط سارقان هم جلوگیری به عمل می‌آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *